Ügyintézés a bíróságon a közegészségügyi veszélyhelyzet alatt

A közegészségügyi veszélyhelyzetben fontos kiemelni, hogy a 2020. január 1-től a Digitális Bíróság Projekt keretében bevezetett és működő Ítélkezést Támogató Rendszer (ÍTR) használatával a papír alapú iratmozgás a legszükségesebb esetekre korlátozható.

Kiemelendő az is, hogy a bírósághoz fordulás zavartalanul biztosított elektronikus és postai úton is az ügyfelek számára az alábbiak szerint:

Az ügyfélkapuval/cégkapuval/hivatali kapuval rendelkezők elektronikus úton tudnak továbbra is ügyeket intézni. Azokban a peres ügyekben pedig, melyek 2020. január 1. után indultak, az iratok elektronikusan bármikor megtekinthetőek otthonról is az elektronikus (új típusú) személyigazolvánnyal rendelkező ügyfeleknek.

Az úgynevezett E-akta szolgáltatás igénybe vehető a https://eakta.birosag.hu oldalon ügyfélkapu/cégkapu/hivatali kapu, valamint elektronikus (új típusú) személyigazolvány használatával, bírósági regisztrációt követően.

Azon nyomtatványok, melyek a papír alapú ügyintézéshez szükségesek a https://birosag.hu/eljarasok-nyomtatvanyai címen érhetők el, és a bírósághoz postai úton nyújthatók be.

A Digitális Bíróság Projekt részeként létrehozott LIR rendszer használatával az ügyfelek és a bírósági munkatársak közötti személyes kontaktus is jelentősen mérsékelhető.

Veszprém, 2020. március 23.

Veszprémi Törvényszék Sajtóosztály